tirsdag den 19. september 2017

Øvelse 2. 6. undervisningsdag

Opgave - gruppearbejde

Planlæg et e-læringsforløb

Overvej gruppens læringssyn? 
  • Kolbs læringscirkel
Hvorfor?
  • Vi vælger Kolbs læringsteori som er meget erfaringsbaseret, hvor vi let kan starte i en håndværksmæssig sammenhæng - i en konkret oplevelse

Overvej, hvad skal den lærende mht.: opgaver - aktiviteter, ressourcer, deltagelse, feedback? 



  • Vi vil gerne starte så konkret som muligt (konkret oplevelse), som er et videooplæg uden at lærer nødvendigvis er til stede, med forklaringer af hvordan en svejsning skal være, og hvorfor den skal være sådan - div. standarder. Det laves i Google classroom (chat/formativ feedback).
  • Herefter får eleverne frie tøjler til at komme rundt i byen og finde og udpege forskellige svejsninger med begrundelser på hvorfor det er en god eller dårlig svejsning, altså bedømme svejsningerne (reflekterende observation).
  • Nu sætter eleverne resultaterne ind på facebook, hvor lærer og elever kan kommentere/give feedback om de er enige i resultaterne.
LMS / PLE: ? (tid og rum)
  • Har ikke endnu taget stilling til overnstående

Benyt fx:
https://bubbl.us/
Præsenter i video eller…
  • Vi valgte at vise og illustrere det i blog



Ingen kommentarer:

Send en kommentar